Solis Barista Gran Gusto

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Solis Barista Gran Gusto op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

gmb 08-11-2020

Een apparaat voor de show, niet voor de espresso

Geschreven voor: Solis Barista Gran Gusto

Het apparaat wordt niet alleen gemaakt in China, de ontwerper lijkt ook eerder Chinees dan Italiaans.
Volgens opgave wordt het water voor de espresso met 15 bar aangevoerd maar de temperatuur is zo laag dat de espresso ook na een half uur lauw blijft. Ondertussen heb je het apparaat 2 keer opnieuw aangezet want het schakelt na 15 min. al uit. Wil je voor een extra persoon espresso zetten dan moet je het uitstroomtuitje vervangen. Dat gaat vrij gemakkelijk, maar het lostrekken van het filter uit de filterhouder kan alleen met grof geweld. Ondertussen is de kans groot dat water uit een nadruppelend stoompijpje niet in de lekbak terecht komt maar onder uit het apparaat loopt. Nakijken van de klachten door de servicedienst leverde geen verbetering op.
Dit is het duurste espressoapparaat dat ik gekocht heb en veruit het slechtste.

Pluspunten

• degelijke filterhouder

Minpunten

• apparaat schakelt uit na 15 min.
  • opwarmen duurt meer dan 30 min.
  • lekbak vangt water aan de zijkant niet op
  • filter zit veel te vast in filterhouder
  • klepje van waterreservoir blijft soms open staan